لوگو تایپ در مقابل لوگو مارک
نوشته شده توسط : آرم


آیا لوگو تایپ یا نشان تجاری می خواهید؟ " این یکی از اولین سالاتی است که هنگام جستجوی لوگو باید از خود بپرسید ، زیرا دارای عوارض بسیار زیادی در مارک تجاری است ، اما همچنین س,وال است که افراد را گیج می کند. از این گذشته ، تفاوت چیست ، آیا هر دو فقط یک آرم نیستند؟ شما به عنوان یک طراح لوگو و برای کشیدن نمونه طراحی لوگو باید تفاوت میان این دو را بدانید.

اگر تفاوت لوگو تایپ و لوگومارک را نمی دانید ، احساس بدی نداشته باشید. بسیاری از مردم به اندازه شما گیج شده اند - افراد کافی برای توجیه اینکه ما یک مقاله کامل در مورد آن بنویسیم! اگر قصد طراحی لوگو یا طراحی مجدد لوگو را دارید ، یک نگاه سریع به زیر بیاندازید تا ببینید آیا نام تجاری شما از لوگو تایپ یا نشان تجاری بیشتر سود می برد و چرا.

برای آگاهی از قیمت انواع لوگو با مشاورین و کارشناسان آرمکده تماس بگیرید.

 

تفاوت بین لوگو تایپ و نشان تجاری چیست؟

لوگو تایپ یک لوگو است که حول نام شرکت یا حروف اولیه آن قرار دارد ، در حالی که نشان تجاری یک لوگو است که در اطراف یک تصویر یا نماد نمادین متمرکز شده است. اصطلاح کلی لوگو به همه علائم نشان دهنده یک نام تجاری اشاره دارد. بنابراین ، هنگامی که یک طراح می پرسد آیا می خواهید لوگو تایپ یا لوگ مارک داشته باشید ، واقعاً می پرسند آرم متنی می خواهید یا آرم تصویر. همچنین لوگوها اغلب به عنوان علامت کلمه یا نشان نامه شناخته می شوند ، در حالی که لوگو مارک ها به عنوان آرم های تصویری یا نمادهای آرم نیز شناخته می شوند.

 

نمونه هایی برای انواع لوگوها شامل ویزا ، کوکاکولا یا گوگل است. این نام را می توان با یک فونت زیبا یا سبک طراحی کرد ، اما در دل آن هنوز فقط یک متن است.

زمانی که خطوط بین آنها تار می شود گیج کننده می شود. بسیاری از لوگوها دارای متن و تصویر هستند. برخی از لوگوها دارای متنی هستند که یک تصویر را تشکیل می دهد. در واقع ، به نظر می رسد روند لوگو به هیبریدهای آزمایشی علاقه دارد که نمی توانند به عنوان یکی یا دیگری کبوترپوش شوند. در واقع ، سه انتخاب وجود دارد. این فقط لوگو تایپ در مقابل علامت تجاری نیست ، بیشتر شبیه لوگو تایپ در مقابل علامت تجاری در مقابل یک ترکیب است.

همچنین شایان ذکر است که اخیراً شرکت ها از بیش از یک آرم استفاده می کنند. گرایشی که به عنوان طراحی لوگوی متغیر یا واکنش گرا شناخته می شود ، توصیه می کند که بسته به محل قرارگیری لوگو ، تغییرات متفاوتی داشته باشید. به عنوان مثال ، ممکن است همان شرکت از لوگو برای سربرگ ایمیل خود ، نشان تجاری برای گوشه وب سایت تلفن همراه خود و ترکیبی برای یک بیلبورد بزرگ خیابانی استفاده کند. با داشتن چندین آرم ، می توانید بهترین لوگو را برای هر کجا که قرار داده اید انتخاب کنید.

 

بنابراین ، به طور خلاصه ، وقتی "لوگو تایپ" را می بینید "متن" فکر کنید ، وقتی "لوگو مارک" را می بینید "تصویر" فکر کنید و فراموش نکنید که می توان آنها را با هم ترکیب کرد. و وقتی از شما س askedال شد که کدام را می خواهید ، به یاد داشته باشید که بسته به مکان و نحوه استفاده از لوگوی خود ، می توانید بیش از یک مورد را انتخاب کنید.

 

اکنون که تفاوت بین لوگوتیپ ها و لوگومارک ها را روشن کردیم ، بیایید وارد ریزگردها شویم: مزایا و معایب هر کدام ، کدام نوع مارک ها باید از آنها استفاده کنند و چگونه آنها را به بهترین شکل طراحی کنیم.

لوگو تایپ چیست؟

-

لوگوها شامل تمام لوگوهایی هستند که شامل متن یا حروف می شوند ، چه نام شرکت ، چه حروف اولیه (مونوگرام) و چه گاهی امضای شخص. یک لوگو تمایل به ارتقای شناخت نام دارد و با رویکردهای سنتی و رسمی بیشتر در مورد مارک تجاری همراه است.

 

موفقیت لوگو تایپ به میزان مطابقت سبک تایپوگرافی با هویت برند بستگی دارد. حروف مشکی و پررنگ نشان از یک برند قوی و پایدار دارند ، اما حروف خطی رنگارنگ و شل نشان دهنده یک شرکت سرگرم کننده و معمولی است.

 

این اشتباه را نکنید که فکر کنید لوگو تایپ ها "راحت تر" از سایر گزینه ها هستند. در واقع ، شما می توانید استدلال کنید که طراحی آنها دشوارتر از لوگومارک است: هر دو به انتخاب طراحی مانند ترکیب ، اندازه و رنگ نیاز دارند ، اما لوگو تایپ ها علاوه بر آن باید با انتخاب تایپوگرافی نیز برخورد کنند.

مزایای لوگو تایپ:

سنتی و کلاسیک به نظر می رسد (بنابراین مطمئن باشید که برای همین کار می کنید)

ایده آل برای تشخیص نام

ایده آل برای آگاهی از نام تجاری

فرصتی را برای کلمات و بازی کلمات فراهم می کند

می تواند اطلاعات مربوط به شرکت را ارائه دهد

بدون خطر سردرگمی مارک

معایب لوگو تایپ:

متناسب با هر مکان نیست - لوگو مارک ها فشرده تر هستند

گزینه های کمتر طرح های خلاقانه ؛ به اندازه لوگومارک "سرگرم کننده" نیست

برای نام های تجاری طولانی یا سخت تلفظ نمی شود

حروف خاص دارای فرصت های هنری بیشتری نسبت به سایرین هستند

روند فونت در طول زمان تغییر می کند ، بنابراین ممکن است لوگوهای تایپی پس از چند سال تاریخ گذاری شوند

لوگو برای چه مارک هایی توصیه می شود؟

مارک های جدیدی که می خواهند مردم نام آنها را بیاموزند

مارک هایی که نام آنها برخی اطلاعات مربوط به کار خود را نشان می دهد (به موسسه حقوقی Sapia ، در بالا مراجعه کنید)

برندهایی که می خواهند شعار خود را در لوگوی خود قرار دهند

نام تجاری در صنایع رسمی مانند امور مالی و حقوق

مارک هایی که می خواهند از نامی معروف استفاده کنند

برندهایی که رویکرد پیچیده یا تاریخی دارند (مونوگرام ها در اینجا خوب کار می کنند)

نحوه طراحی لوگوی کامل:

تخصص تایپوگرافی خود را دو برابر کنید. شما باید مفاهیمی مانند کرنینگ ، سکته مغزی ، هدایت و لیگاتور را درک کنید تا نحوه استفاده م themثرتر از آنها را بیاموزید.

لوگوی خود را در اندازه های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید همیشه خوانا است.

یک نسخه از لوگو تایپ خود ایجاد کنید که تک رنگ باشد. اگر لوگوی خود را روی swag بازاریابی یا روی کاغذ چاپ می کنید ، مفید خواهد بود.

لوگومارک چیست؟

برای نمادین شدن ، ابتدا به یک نماد نیاز دارید. لوگومارک ها مفاهیم یا ایده آل های خاصی را به همان شیوه ای نشان می دهند که یک شکل چوبی یک شخص را به تصویر می کشد. در دست راست ، یک نشان تجاری می تواند یک ابزار تأثیرگذار باشد که می تواند نحوه نگاه مردم به کل هویت نام تجاری شما را معکوس کند.

 

در حالی که آرم ها دارای نیروی زبانی در پشت خود هستند ، لوگو مارک ها باید حداکثر استفاده را از ارتباطات بصری ببرند. اشکال مختلف ایده های متفاوتی را منتقل می کنند: حلقه ها معمولاً بازیگوش و معمولی به نظر می رسند ، در حالی که مربع ها نشان دهنده ثبات و اطمینان هستند. می توانید اشکال انتزاعی را دستکاری کنید تا تصویری جدید منحصر به فرد برای نام تجاری خود ایجاد کنید. رنگها ، اندازه و استفاده از فضای منفی نیز همینطور است.

 

از طرف دیگر ، می توانید از یک تصویر محبوب به عنوان میانبر برای بیان شخصیت برند خود استفاده کنید. هیچ چیز مانند یک جغد "حکمت" نمی گوید ، یا شاید شما می خواهید با یک برگ مانند ریشه کن ، در زیر ، حساسیت های محیطی خود را به رخ بکشید. آزادی استفاده از تصاویر همچنین می تواند به توضیح کارهایی که کسب و کار شما انجام می دهد ، با ارائه یک مثال برای پخش خدمات شما ، کمک کند.

مزایای لوگو مارک:

بسیار شخصی و منحصر به فرد (اگر خوب طراحی شده باشد)

خلاقیت افسار گسیخته

تصویر مناسب می تواند ایده های پیچیده را ثبت و منتقل کند - یک تصویر 1000 کلمه ارزش دارد

در نحوه کاربرد آن بسیار انعطاف پذیر است. برای نمایش انواع ویژگی های مارک عالی است

می تواند بزرگ یا فشرده شود تا متناسب با مکان های مختلف باشد

معایب استفاده از نشان تجاری:

می تواند شناخت برند را برای مارک های جدید کند کند

برای جلوه کامل نیاز به تخصص طراحی گرافیکی دارد

این خطر ایجاد یک نشان را دارد که بسیار شبیه به نشان تجاری دیگر است

علائم تجاری برای چه مارک هایی توصیه می شود؟

مارک هایی که نام شرکت آنها شیء یا حیوان است: سیب اپل ، پوسته شل ، پنگوئن پنگوئن

مارک های نوظهور به دنبال تغییر نام تجاری اساسی هستند

مارک هایی که خدمات یا محصولات آنها نیاز به توضیح دارند ؛ تصویر logomark می تواند کارهایی را که یک شرکت انجام می دهد ، نشان دهد

نماد یا نمادی محبوب قبلاً نشان دهنده هویت نام تجاری شما است ، یعنی مقیاس های عدالت برای یک شرکت حقوقی.

نحوه طراحی لوگو مارک کامل:

نمادها و نمادهای محبوب را مرور کنید تا ببینید آیا با شما یا نام تجاری شما صحبت می کند یا خیر. لوگوی کامل شما ممکن است قبلاً به عنوان یک هیروگلیف مصری وجود داشته باشد.

ترکیب خلاقانه ای از تصاویر را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، لوگوی بلوتوث ترکیبی از حروف اول هارولد بلوتوث در رون های وایکینگ است.

یک سبک هنری را با هویت برند خود مطابقت دهید. یک آرم خراشیده و دست کشیده احساسات متفاوتی را نسبت به یک براق و دیجیتالی ایجاد می کند.

 

ترکیب یک لوگو تایپ و نشان تجاری در یک علامت ترکیبی

اگر در حال خواندن هر دو مدخل برای لوگو تایپ ها و لوگ مارک ها هستید ، ممکن است از خود بپرسید ، چرا هر دو را نه؟ در بسیاری از موارد ، ترکیب لوگوتیپ ها و لوگومارک ها به یک لوگو موثر از هر کدام به تنهایی ایجاد می شود.

اساساً ترکیب لوگو تایپ ها و لوگومارک ها بهترین ها را از هر دو جهان به شما می دهد ، اما گاهی اوقات مزیت یکی یا دیگری را از دست می دهید. فراموش نکنید که می توانید چندین آرم داشته باشید ، بنابراین داشتن یکی از هر یک تضمین می کند که همیشه می توانید از انتخاب مناسب برای مکان مناسب استفاده کنید.

 

منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/logotype-vs-logomark-vs-logo/

 

 





:: بازدید از این مطلب : 1342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: